onsdag 23. juli 2008

Mirakel og mirakel...

Jeg sådde frø i våres; Mirakelblomst, er de ikke skjønne?
En gul og en rosa
.
Et annet slags mirakel er denne Georginen sådd fra noen frø jeg fant. Frøene var gamle og litt rare, puttet noen i en potte og kun ett spirte. Men ganske nydelig ble den da *smiler*
.
Og noen ganger skjer det noe rart. Ifjor hadde jeg en Gullklematis på veggen der jeg nå har Villkaprifol. Klemtisen døde nemlig pga av gjentatte angrep av klematisveps.
Dette er en som har sådd seg selv og jeg tror faktisk det er liv laga for denne spiren. Jeg skal passe på å sanke frø av denne når den tiden kommer.
Gullklematis - 'Clematis tangutica'
.
Og så et annet lite under; En bie på evig jakt i nektarbombene i hagene våre. De facinerer meg!

4 kommentarer:

Min Verden sa...

Oj, når jeg så innlegget ditt kom jeg på at jeg fikk noen frø av mirakelblomst i vår. Hvor er de tro? De er nydelige. Kan jeg så på høsten tror du? Tåler de vinteren? Hanne

Unknown sa...

Nydelige mirakelblomster. Mine ble bare hvite i fjor. Ganske kjedelig egentlig. Men det er så gøy med frø. I år har jeg sådd alle sommerblomstene selv. Og det blir litt billigere ja.

Anonym sa...

Jeg har ikke sett bier her på moseplassen, men det er endel humler, som elsker de enkle georginene.
Artig med selvsådd da :D

Hanne: Mirakelblomst danner knoll som overvintres inne på samme måte som georginer.

Min Verden sa...

Takk - da fikk jeg både tips fra deg og moseplassen. Praktisk med både frø og knoll. Georginer kan jeg iallefall :) Hanne