onsdag 30. juli 2008

Hosta igjen

Jeg liker veldig godt disse volumiøse bladliljene. Jeg har vel 6-7 forskjellige hist og her i hagen, men ønsker å samle dem på ett sted nederst i hagen hvor det er passe mye fuktighet og skygge. Der kan de også bare vokse å bli så store de vil. En av hostaene mine har satt nye planter en meter unna seg, disse skal jeg flytte, mens de andre hostaene må jeg dele. Tenker det er best å gjøre det om våren. Får ha litt tålmodighet.

En dag skal jeg nok finne ut hva disse to heter også.
Begge disse har lilla blomster og blomstene ser veldig like ut, mens bladverket er forskjellig på dem: Den ene har hvite kanter og den andre har gule kanter på bladene.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan da godt flytte hosta på sensommer/høsten. Det var forresten noen råflotte tuer du hadde der!
Navn på hosta er visst ikke så lett, det er så mange og de ligner jo veldig på hverandre.

Laila sa...

Ser du også sliter litt med navn på hostaene dine.
Her er en adr. hvor det er mye bilder og navn.
http://www.hostacollectie.be/navigatieframe.htm

Men lykke til, det er ikke lett. Jeg har tretten stykker men har gitt opp, nå bare nyter jeg utviklingen av blomstene de er jo nydelige.
Mine er nye av året, håper de blir like fine som dine etter hvert.