søndag 20. juli 2008

Fra kaos til kontroll

Når man er på ferie har voksende ting litt tendens til å ta overhånd, så også i drivhuset vårt! Jeg trodde ikke mine egne uskylds blå da jeg tittet inn i går kveld etter en ukes ferietur.
.
Her er det bare kaos!! Tomatplanter hadde vokst hemningsløst, agurkplantene hadde nådd taket og vel så det. Squashen så jeg ikke for bare blader, nei her måtte jeg gå hardt til verks.
.
Kaosbilde:





Kontrollen er gjenopprettet:

.

Mange kilo tomat henger og modnes!

...og dette er 'kompostmat'


I morgen skal jeg vise hva jeg har høstet, følg med, jeg lover deg en rekord!

3 kommentarer:

GundaM sa...

Godt å komme hjem å få ordna og rydda litt ja! Syns jeg kjenner den herlige duften av fuktig jjord og grønnt der inne i drivhuset ditt;0)

ser du har dam og. Noe større og flottere enn min som egentlig bare er en sølepytt med grønske. men jeg hadde en rydderunde der igår og idag kan du tro fuglene koser seg der ute;)))herlig

Elisabeth sa...

Wow!! Der var det fart i veksten ja. Det er jo bare så gøy når man får det til, og alt vokser som det skal. Lykke til videre med grønnsakshøstingen.

Paal Christian sa...

HJELP! En uke?! Jeg er på ferie nå... har vært borte i en uke og skal være borte i nesten tre til... hvis vanningsanlegget gjør jobben sin kommer jeg antageligvis ikke inn i drivhuset mitt engang :-D