torsdag 3. juli 2008

Julihagen har også blomster

Målet med en hage må være å ha blomstring fra vår til høst. Det er neimen ikke lett og særlig ikke når varmen slår inn gang på gang og skaper "eksplosjon" i blomstringen.
-
Foreløpig har jeg nok som blomstrer, men så er det enda "bare" juli (gosh - tiden flyr!)
-
Praktblåkoll - 'Prunella webbiana ’Alba’
.
Karpatklokke -Campanula carpatica 'Weisse Clips'
.
Revebjelle - 'Digitalis purpurea'
.
Nå er Prydsvineroten på sitt vakreste (Stachys grandiflora)
.
Scabiosa caucasia ‘perfecta’ - En meget nyanskaffet en. Utrolig vakker blåfarge og form!
.
En minisolsikke (og flere) står og skinner i bedene med sine muntre, gule, fylte solblomster.
-
Og enda kommer det mer, også noen som jeg ennå ikke vet hva er eller hva de heter, for å si det sånn. Tenker jeg må google litt før jeg blogger igjen :o)
-
Og så vil jeg takke for masse koselige kommentarer i bloggen min. Ønsker dere en flott sommer!

Ingen kommentarer: