søndag 25. april 2010

Litt driving

Jeg kaller det 'driving' når jeg holder på i drivhuset og 'haging' når jeg jobber ellers i hagen. Hagearbeid er jo ikke noen jobb, bare kos.


Jeg valset innom Plantasjen idag for å se om jeg fant Tomatplanter og sannelig var det kommet. Det ble to vanlige, en Bifftomat og en Busktomat. Jeg har allerede satt de i benk og håper det vil gå bra.


Kjøpte også en pakke med 5 liljer som jeg har satt til driving inne i drivhuset.
Jeg får plante de på videre fast voksested når det begynner å spire.

4 kommentarer:

AnneH sa...

Heldige du som har drivhus hvor plantene ikke fryser ; )
Får håpe ikke liljebillen finner plantene dine da!

krepsemor sa...

Ingenting er som selvdyrkede tomater! Jeg har sådd to sorter i år, men jeg lurer på hva jeg gjør i sommerferien.....Liljer er fantastisk flotte planter! Jeg satte ned 4 forskjellige knoller i fjor, og er spent på om de dukker opp! Det var jo veldig lenge kaldt i vinter!
Ha en fin uke!

Kathrine sa...

Æsj..Arvet min far her i fjor høst, men mye av pengene har gått med til studielån, andre regninger, mat og fotoutstyr. Det ble ingen drivhus så langt. Ser de har et på plantasjen til 3000.-?, men det ser så dårlig ut. Her har vi en og annen vindkule ved kysten, da er det litt tvilsomt dette lille billig-drivhuset.
Men jeg misunner deg! Virkelig!

Takk for tips til vasken. Har faktisk sett hengepelliser i en sånn vask en gang. Utrolig flott!

:-)

Kathrine sa...

He..Ja ikke pellis da. Mente petunia så klart. De er flotte!

,)