tirsdag 19. august 2008

Litt nytt

Det hender jeg 'slenger innom' et plantesenter i ny og ne. Farlig-farlig for jeg klarer jo ikke å komme ut igjen tomhendt, sånn er det bare!
.
I sommer kjøpte jeg disse

Akssøyleblomst - 'Liatris spicata'
.


Alunrot - 'Heuchera med navn ‘Palace purple’

.

Og på lørdag kom jeg hjem med Røsslyng. Synes de er så vakre med sine røde og hvite blomster. De er satt ned ved dammen siden de liker å ha det litt fuktig og litt skyggefullt.

' Calluna'


.

Minisolsikkene er selvsådd og denne kommer med utrolig mange blomster på en stilk.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Søyleblomsten min har gått dundas. Det var en periode jeg ikke orka flytte stauder som ikke trivdes eller grodde ned. Nå har jeg blitt mye flinkere! Fire er allerede flyttet og flere skal det bli.

Minisolsikken var søt da!

Anonym sa...

Hvit røslyng er superfint. Det tror jeg jammen jeg skal prøve å finne og ha i en potte for høsten :)

Elisabeth sa...

Så lekre minisolsikker, husker du navnet på de? Slike kunne jeg tenke meg til neste år :)