lørdag 16. august 2008

En god arbeidsdag!

Det har vært en flott dag i dag med både sol og riktig arbeidstemperatur. Jeg har nemlig lenge tenkt å fixe noen bed, kantsette med stein og lage to nye bed. Tidligere i sommer har jeg ikke orket, men i dag!
.
Min mann sier alltid; ”Må du huske på at det skal være lett å gå med klipper her.” Jeg synes jeg er svært så hensynsfull jeg – bare se hvordan jeg har løst bed-utfordringen i dag.

Her er kansteinene som skal ned.

Her skal steinene ned mellom bed og plen og sånn ble resultatet:
Det ble straks mye ryddigere!
.
Og så har jeg nesten ubegrenset tilgang på marmorstein - skre/kapp. Det er glimrende å bruke til kantstein.
.
Drivhuset hadde for mye plen inntil veggene, noe som gjør at man må gå med kantklipper (ekstrajobb!) Så derfor ville jeg ha bed her også.
Stygt, dette er nordsiden.
Mye penere med Hostaer og Høstbergknapp. Alt er stiklinger. Bortest har jeg satt Astilben.
.
Og dette er sørsiden av drivhuset
Fra bare plen....
...Til rosebed. Har også satt ned (flyttet) en Peon etter at bildet ble tatt. Disse rosene er flyttet fra meget utsatte steder til hit med håp om at de vil gi oss mange flere roser fra neste år. Frk. Snupperød har fått flytte hit også, stakkars.
.
Og etterpå fikk jeg godkjent av min mann, så nå kan han bare klippe i vei.
.
På neste økt skal jeg sette ned en portal og plante noe klatrende inntil denne, samt sette ned noen hekkplanter av den "myke" sorten.
.
En deilig dag i solen, meget fornøyd med egen innsats. Og hvis du lurer på hva mannen min har gjort? Han snekrer porter til bassengterrassen - Flink mann!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så flinke dere er!

Anonym sa...

Så flott det øverste bedet ble ! Du har en utrolig nydelig hage :)

Josefine (HB)

heidi sa...

Kjempefint og så ryddig!

Skal vise det til mannen min, for slik vil jeg også ha... ;)

Marie sa...

Har du gjort alt dette på ein dag?
Godt jobba!

Eg la ned stein lags eit bed for tre-fire år sidan, men skulle absolutt tatt det påny. Dei gror ned. Eg har nok ikkje gjort god nok jobb. Eg la dei rett i molda, men det skulle nok vore grus/sand under og mellom steinane.

God søndag :)

Paal Christian sa...

Jeg skjønner veldig godt at han vil ha greie kanter å klippe, og beddene ble kjempefine!
(og fint drivhus! :-))

Anonym sa...

Flott jobba! Her har jeg mye kanter å klippe, syns det er kremjobb jeg da...Hi..
I sommer har faktisk min mann klippet plenen tre/fire ganger. Ikke dårlig:-) Men han skjønner egentlig ikke stort av hage. Her råder vist jeg. Greit nok, jeg kose meg jeg.

Fin Søndag til deg:-))

Anonym sa...

Så flott det ble. Kantstein er både pent og praktisk. Er imponert over alt du har fått til i helga, mens jeg bare har sløvet i båten. Får inspirasjon til å gå ut i hagen av bildene dine.

Maria sa...

Komisk, vi har akkurat gjort det samme. Hadde en del gammel kantstein av samme typen liggendes. Jeg liker de egenlig ikke, men H overbeviste meg om at det ble bra ved å grave de ned. Nå skal vi skaffe mere. Vet du om de fremdeles selger den typen (betong med småstein på utsiden)?