lørdag 31. mai 2008

Siste dag i mai

Jeg lar ikke kamera hvile. Alltid når jeg er i hagen har jeg kameraet i lommen. Tok noen fine bilder idag også, men de får dere aldri se.... jeg klarte nemlig å slette før jeg fikk lagt over på pc'n. At det går an! :o(

Men igår var jeg seff ute også. Jeg hadde en nøtt som jeg fikk hjelp til av Mosefruen:

Sølvarve - 'Cerastium tomentosum'

Men denne vakre damen har en tag hengende, så jeg er ikke i tvil om navnet:

Roseum Elegans heter denne vakre Rhododendronen

I plantekassen (pyramiden) har det nå kommet hvite jordbær og reddiker. Jeg elsker reddiker og har plantet mange av dem.

På toppen er det foreløpig bare en Gressløk og to typer Persille.

Mens jeg jaktet på motiver, summet denne travle karen rundt meg med tunge beinlaster med nektar.

Her er det Storkonvallen som blir besøkt av Humlen