tirsdag 27. mai 2008

Et yrende liv på fire, seks og åtte...

Nå talte jeg antall bein på dyrelivet i hagen.
Foruten mennesker i hagen på to bein (noen ganger fire når jeg luker *lol*), er det flerbente dyr som kravler og kryr og gjør nytte for seg på hver sin måte.....unntatt katten da, den bare tar seg ut :o)

Biene har det fryktelig travelt og det er en øredøvende summing i epletreet. Både bier og humler flyr søkklastet med pollen tilbake til bolene sine.


Araniella, en hjulspinner har slått seg ned på en rosebusk. Fint det, ta lusa!


En Buskspinner sitter på drueplanten.


En Syvprikket marihøne - Coccinella septempunctata


Den vanlige marihønen er en kjempe i forhold til disse:
Sjakkbrettmarihøner - Propylea quatuordecimpunctata
Bitte-bitte små, men sjekk det matfatet de har foran seg: Svarte lus på Sjasminen. *Go bananas'!
Pus synes det er varme, deilige dager og nyter sin første sommer noensinne.

2 kommentarer:

Marie sa...

Eg er imponert over at du veit namna på alt dette! Flotte bilder, koseleg å lese!

Eg har noko til deg på bloggen min :) Kikk innom :)

frksnupp sa...

Herlige bilder! Det ligger en hilsen til deg i bloggen min...