fredag 31. juli 2009

Siste dag i juli

Tenk at nå er juli over og snart er det skolestart, plikter, høstvær.... usj. Høstvær har vi forresten hatt de siste dagene. Skikkelig høststorm med kraftig vind og harde regnbyger. Idag var det både sol og regn på en gang og jeg fanget regnbuen i linsen mens jeg løp mellom hus og garasje.





Vi skal forresten være glad for at det ikke er oversvømt i hagen igjen! Jeg hører det buldrer skikkelig i kummen ovenfor oss *grøsser med tanke på hufsenatta*
.


Men på solskinnsdagene vi har hatt har jeg fått disse småkrypene i linsen. Jeg blir så facinert av form og farger disse små skapningene har, og at de faktisk er like viktig i omgivelsene som alt annet.


Rød blomsterbukk - Anoplodera rubra - koser seg på liljebladene.
.


En brun Korsedderkopp - Araneus diadematus - i skjul i Bjørkespireaen.
.

En annen edderkopp har kamuflert seg med like fine gule striper som Cannabladene har!
.


Brunflekket Perlemorsommerfugler - Clossiana selene - i parringsdans.
Fotograferte disse inne i Drammensmarka og det var massevis av dem i luften og på bakken. Utrolig morsomt!

Ønsker alle en flott og solrik august!

1 kommentar:

Kathrine sa...

Morsomt å fotografere insekter ja! På hytta denne gangen hadde ei stor korsedderkopp spunnet nett over vinduet på utedoen. Vi matet henne litt også, spennende!

Ja, godt dere ikke fikk oversvømt hagen igjen denne gangen. Håper været bedrer seg og at sensommeren blir flott. Sol og varmt vær her til meg nå.

:)