tirsdag 28. juli 2009

Fant blå planter idag

Mia fortalte at hun hadde vært på plantesalg og jeg var så 'uheldig og snuble' innom planteutsalget jeg også idag etter jobb. Målet for turen var å finne BLÅ stauder. Som jeg tidligere har fortalt har jeg litt for lite blått synes jeg, men nå har jeg spedd litt på:

Hagestikle og Forglemmegeisøster
.
Sandmunke, Lavendel, Blå valmuesøster og Primula (blå)
.

Sedum og Heuchera
.
De blå er plantet innimellom de røde plantene i staudebedet, høyeste stauder bakerst. Og når man holder på sånn, ser man at andre trenger å flyttes frem i lyset, det tar aldri slutt :o)


Heuchera og Sedum har fått plass på 'øya' vår ved siden av en halv uthulet stubbe som kom flytende med flommen for tre uker siden. Oppi stubben har jeg satt ned Takløk. Ved siden av Heucheraen skimtes rød Solhatt jeg har drevet frem fra frø.

Denne Hortensian står også på øya. Den fikk jeg i fjor av syvenninner og plantet den ut dit etter avblomstringen inne. Nå blomstrer den igjen med skjønne, blålilla blomster = Sur jord.



Spennende med forskjellige blomster og jeg sniker meg rundt i diverse hageblogger og henter inspirasjon, får ideer og sender avgårde spørsmål. Takk for hjelp rundt omkring!

1 kommentar:

Mia sa...

Snublet?? Du fant jo mye fint da :) Det er gøy å shoppe når det ikke er så alt for dyrt, men jeg har funnet ut at da kjøper jeg bare dobbelt så mye.. Men fint blir det da!