onsdag 10. juli 2013

Flott hagevær for tiden

Endelig kom det litt sommer igjen her sørpå og man kan kose seg i timesvis i hagen igjen. Det er nemlig ikke koselig med haging når det regner og uler, nei.


Ei lita 'øy' i hagen har vært neglisjert alt for lenge og skvalderkål og Sibirvalmuer har fått herje fritt!  Nå spavendte jeg hele hølet og fått silt ut så mye røtter som mulig av skvalderkålen.


Og så burde jeg lagt duk, men satser heller på egendisiplin og luke etterhvert. Jeg bruker sånn liten håndkrafse til å løsne på ugressrøtter og hvis man gjør det ofte, blir det ikke overgrodd.

Jeg fikk flyttet et par Hosta til 'øya' og idag har jeg fylt opp med en liten busk og en Hortensia som var avblomstret.

Eller i hagen blomstrer det veldig. Da er det jo ekstra hyggelig at det er mulig å sitte ute og nyte det :)

Ballblom, frøsådd

Kryptimian. Denne har jeg flere steder i hagen.



 Dette er en Kattemynte - og her har en katt helt tydelig lagt seg og brutt ned stilkene. Kattene elsker denne planten, så hvis du vil ha katter bort - ikke plant sånne :)
 
En gul rose som dufter aldeles himmelsk!


Scabiosa

Veronica

Million Bells
Supersøt, synes jeg


Ingen kommentarer: