mandag 29. juli 2013

Noen "perler" i egen hage



Morning Glory. Frøene kjøpte jeg i USA for to år siden og glemte dem ifjor. Fant dem i år og tenkte at tja-ha, kanskje de vil spire? Joda, det gjorde de.


Etterhvert skjønte jeg hvorfor de heter Morning Glory!! Jeg skulle ta bilde av de når jeg kom hjem fra jobb, men da blomstret de jo ikke. De blomstrer KUN om morgenen og fram til ca. midt på dagen. Jaha-ja, da fikk jeg gå ut tidlig en morgen da :)  Det hadde regnet litt før jeg sto opp, så jeg.

 Georginene mine har jeg plantet i sydveggen på drivhuset mitt. Det ser ut til å at trives godt der.

En oransje har fått besøk av ei Humle
En nydelig rosa

 Bakkestjerne er litt mer beskjeden i blåfargen

 Praktridderspore, en blå og en rosa


Liljene har også sprunget ut. Utrolig at det ble liljer i år også.... Jeg fant nemlig 4-5 liljebiller i vår som måtte bøte med livet.  Jeg tror disse skal få flytte i høst.



Ingen kommentarer: