søndag 28. juli 2013

Gulskogen gård - en perle i Drammen!



Jeg har bodd i Lier siden -88 og jeg burde skamme meg som ikke har besøkt Gulskogen gård før NÅ!
Jeg har tenkt på det mange ganger og idag tok jeg med meg ei venninne på tur dit.

Vi fikk en times omvisning inne, men der er det ikke lov til å ta bilder, naturlig nok. Her kan du lese om gårdens historie.


Men etterpå gikk vi ute i hageanlegget som er gjenskapt fra fordums tider etter år med forfall.  Ikke så mye beplantet av blomster, men mye urter, en labyrint og flotte, høye trær.



Kinesiske broer finnes det flere av i hagen

Det går en allè tvers gjennom hele parkens bredde


Parken er også veldig populær som kulisse for bryllupsfotografering


En del av parkanlegget sett innenfra

1 kommentar:

Gardens at Waters East sa...

Found your blog this evening. Love some of the nature photos, especially those with walking trails. Could not find a translator tab so I just enjoyed your photos over the last few postings. JC