lørdag 13. juli 2013

Tur i mange former

 

Vi er som tidligere sagt, ferdig med 100 poster i Tur-orienteringen for i år, men fortsatt går jeg på UKMP (Ukas Kulturminnepost), hvor man skal finne og logge seg i en bok i en postkasse som er satt ut.

Dette er fra en tur en lørdag det hadde regnet så innmari at selv skogsveier ble til bekker!

 Turen gikk til Dammyrdammen i Kanada i Lier. Lang, fin tur

Kartutsnitt fra ruta jeg gikk (blå strek)

Jeg synes fortsatt jeg får for lite trim, så nå har jeg begynt å sykle. 3 turer til nå = 3 mil. Herlig! Vi har drøssevis med fine sykkelveier å velge blant her jeg bor.

Og nå har jeg begynt med noe nytt igjen: Geocaching. Skattejakt ved hjelp av GPS! Rundt omkring på mange steder ligger det ute objekter/cacher man skal finne og logge seg i. Deretter går man på nettet og logger funnet sitt der.  Alle kan delta og det er gøy! En skattejakt som både liten og stor kan være med på, sammen med familie, med venner eller alene. Og den kan som regel utføres hele året.
Jeg kan lett kombinere caching med f.eks. O-turer, UKMP-turer eller vanlig sykkerturer. Idag brukte jeg bilen for å komme meg fort rundt til ulike cacher.

En sånn sitter inni cacheboksen, og hvor disse befinner seg er veldig hemmelig om du ikke er en innvidd cacher :D

 Flekkmarihånd er en viltvoksende Orkideè i Norge


På min cache-tur idag, fant jeg ut at blåbærene er modne, så ut i skogen folkens! Store og saftige er de.


Ingen kommentarer: