søndag 9. august 2009

Spiser tomater som epler

Det ble utrolig mye tomater av plantene mine!

Og vassarve gror noe enormt det også og jeg luker og luker...
.
2-3 kilo ble plukket inn idag. Tenker kolleger av oss også får smake i morgen. De gule er også gode, smaker som røde.
.
Jada, vi spiser tomater som om det skulle være epler og så tar vi druer til dessert! Nå henger de bare der og vokser! To sånne ranker like fulle av druer har vi.

Sett noe så fristende??
De er faktisk fantastisk søte også :)

6 kommentarer:

Fjellrosa sa...

Så spennede og hærlig og plukke fra hagen. gleder meg til grønnsaksåkern gir frukter...no er d "bare " jordbæra som er moden innimellom

Sigrun sa...

Så delilig det hørtes ut! Elsker tomater! Her er det blitt dårlig( les ingen) tomatplanter i år. Det eneste spiselige i vår hage er plommer og de begynner å bli modne nå! Deilig!
klem

Mia sa...

For en flott skørd! Spise egne tomater som epler, fikk fem jeg på min plante ( men det blir ikke stort flere epler heller..)Druer er til å bli sjalu på :)Gjett at jeg er glad du ikke rakk å fote den huggormen- da hadde jeg suttit her og skrikit nå og sikkert aldri tordes komme på besøk i din blogg igjen, uff... mye finere med insekter og sommerfugler !!

Anne (Moseplassen) sa...

oioi, så herlig at det er så mye å høste! Hjemmeavla druer virker jo vidunderlig :D Og visst kan man spise tomat som epler!

Maria sa...

Å så deilig med de druene. Håper jeg er like heldig med mine om et par år (fast de står ute da). Hvilken sort har du?

Paal Christian sa...

Om jeg ser nøye på det øverste bildet ser det ut til at du OGSÅ sliter med gråskimmel på tomatplantene. Jeg har hatt for mye av det i år. Neste år blir det enda mindre tetthet av planter og vifte for luftsirkulasjon fra første stund.
Ellers ser jo druene fantastiske ut!