mandag 6. juli 2009

Mer kryp

Tusen takk for alle gode ord i forrige innlegg! All omtanken varmer.
.

90 mm nedbør er jammen ikke noen spøk, men idag har jeg vært å inspisert hagen og det er ikke avskrekkende ille. En del opprydding av stein, kvist og kvast er det jo, men ikke noe stress, først må plenen tørke litt opp før vi skal tråkke så veldig på den. Søla som kom ble rene toppdressingen, så vi skal nok se det gror godt igjen.
.

Og jeg hinker rundt på krykker og har privatsjåfør til og fra jobb. Behagelig!
Jo, klart jeg må jobbe.

.
Litt flere kryp jeg har funnet i hagen de siste ukene:
Firbåndsblomsterbukk - Leptura quadrifasciata. Morsom kar. Fløy rundt i svime i hagen og landet på låret mitt.

Brun Steinkryper - Lithobius forficatus, et vanlig kryp i alle hager.
En bie som har matorgie i Kryptimianen min.
(kilde: Cappelens naturhåndbøker; Småkryp av Åke Sandhall)
Denne karen forvillet seg inn i stua og kræsjlandet i vinduet. Kjøttmeiser er søte hageboere i allefall i motsetning til de over her *ler*

1 kommentar:

Mia sa...

Så godt for deg hvis ødeleggelsen ikke ble for stor. Ser ut som om kjøttmeisen klart kræsjen hyggelig godt han og, eller trenger den kanskje krykker den og :-)