lørdag 4. juli 2009

Hurdalsrose og litt annet

Jeg hadde en megadiger Hurdalsrose stående på forsiden av huset. Denne ble flyttet til nederst i hagen i fjor fordi den sto i veien. Innen den ble flyttet hadde den klart å komme med laaaaange rotskudd som jeg stadig måtte klippe vekk. De rotskuddene som ble oversett har nå fått blomster! Resultat: Jeg har Hurdalsroser på 3 steder i hagen.

Men den er så vakker at det er greit den har spredd seg, egentlig.
.
Rosa Peon, en annen rosafarge enn de to i et tidligere innlegg. Jeg får ikke nok av Peoner og har de på flere steder i hagen.
.
Rose Alain
.
Fagerbusk har de nydeligste, sart rosa klokkeblomster.
.
Hvit Bergknapp - 'Sedum album' - kom inn i min hage ifjor og blomstrer iår. Nydelig liten sak.

5 kommentarer:

Tonerose sa...

herlig med så lekker rose som sprer seg ja! Det sier man ikke nei takk til! hihi. Har selv en liten hurdalsrose i hagen, og synes det er så skjønn farge på blomstene. Lekkert! :o)

Masse annet nydelig som blomstrer i hagen din nå også, lekkert!!

...misunner det bassenget deres ja, må være VIDUNDERLIG nå i sommervarmen!! :o)

Riktig god helg!!

krepsemor sa...

Nydelig rose! Jeg har selv kjøpt Lykkefund, og den er vel i samme kategori som Hurdalsrosen: Praktisk talt uten torner! Jeg hater planter og busker som stikker! De peonene dine er bare lekre! Jeg har så lyst på flere! Høster du frø? ;o)

anne -moseplassen sa...

hehe, genialt ugress den hurdalsrosen :D

Kathrine sa...

En av mine favoritter, Hurdalsrosa:)) Og nå har jeg kjøpt fagerbusk! For å få litt mindre innsyn fra en nabo som er så glad i å klippe hekken for lavt,) Fem forskjellige busker og roser er plantet for dette formålet:)
Hmm...Hvit bergknapp! Den var flott. Har bare den gule jeg.

:))

Mia sa...

Att få tre så fina roser av en er da heldigt :-) Blev litt sjalu når jeg ser din mais her under, så stor er ikke min blitt, nei...