søndag 30. mars 2008

Litt spiring

Jeg sådde tidlig, men synes ikke det har spirt så tidlig i forhold. Det har helt klart noe med temperaturene å gjøre og det ble et skikkelig "drawback" med all snøen som kom og de lave nattetemperaturene. Jeg har litt varme i drivhuset, men spiringen går sakte.

Agurk ble sådd i begynnelsen av mars, Basillikum for 1 uke siden.




Squash ble sådd for en uke siden.


Minisolsikkene ble også sådd tidlig, men har sturet lenge før de endelig kikket opp. Tomatfrøene har tydeligvis fått litt for lite lys. De har jeg nå flyttet på for å få optimal lys og varme. Dette er bare noen av tomatene mine som har spiret.



Så jeg konkluderer litt: Ikke noe poeng i å så tidlig om en ikke har god varme i drivhuset, da kan man heller så inne for så å flytte det ut.

Et sted man hente inn eksperthjelp er på Forumet for Hagegale. Det er utrolig hvor mye erfaring som finnes blant medlemmene der inne! Anbefales.

Ingen kommentarer: