fredag 2. mai 2008

Kom mai du skjønne milde

Jeg elsker mai. Det er absolutt min favorittmåned. Alt spirer og spretter, fargene er på sitt klareste og luktene på sitt beste (unntatt bråtebrenning!) Og så har jeg bursdag i mai, men det er underordnet.

Igår var det regn og grått og dagen idag startet også grått og vått, men så kom solen frem og da åpnet Tulipanene seg. Her er dagens bilder fra hagen vår:


Rød, vanlig tulipan



En rosa tulipan som jeg ikke husker navnet på (ennå)


En lilje, som jeg heller ikke husker hva heter *flau*


Gravmyrt - "Vinca minor" -
smyger seg frem overalt i bedet


Korsknappen smyger seg frem mellom steiner i skråningen mot nord. Her får den lov å utfolde seg.
Her kommer Hosta. Ble så facinert av den flotte lillafargen på spirene.

1 kommentar:

Anonym sa...

åå, så masse deilige vårtegn :)
Og den edderkoppen der var flott da! Godt bilde var det også!

PS: Den hvite blomsten du har lenger opp kan være en botanisk tulipan, se inne hos meg, jeg har 28-4 bilde av en som jeg synes ligner. Tulipa turkestanica