onsdag 29. oktober 2008

Roser og snø i oktober

Begge deler er egentlig et paradoks, men beviselig mulig.

.

I går tok jeg inn de siste rosene fra hagen, såvidt utsprunget og masse knopper, men jeg håper de vil springe helt ut. Tenkte å redde dem fra frost og snø og godt var det for idag så det slik ut:


Det snødde sikkert 10 cm på en time idag, med det kaos det medførte på veiene. Dette bildet ble tatt kl. 7:15 idag tidlig, ennå ikke helt lyst ute.
.
Og fuglene må vi heller ikke glemme når snøen faller. De setter pris på maten på fuglebrettet. Litt dårlig bilde gjennom snøvåt vindusrute.


5 kommentarer:

Kathrine sa...

Så godt fuglene får oppmerksomhet da:-) Hørte fra min mann at det hadde kommet 4 cm snø på Gardermoen. Alt stoppet opp. Vinterlandet Norge ja:-) Komisk.

Berget noen roser jeg og, for i natt var det frost her. Ser ut som det holder seg kaldt fortsatt.

Ha en fin kveld:-)

Ps: Høstastersene dine står nydelige i vase på stuebordet ennå..

Anonym sa...

Får håpe rosene dine står lenge. De jeg har tatt inn i det siste har ikke holdt så lenge. Blir kanskje stor temperaturforskjell. Artig med kontrastene dine.

Hannes hage sa...

Nydelige roser! Jeg rakk desverre ikke å redde mone knopper får snøen falt. Men de inntil husveggen kan kanskje klare seg enda noen uker.

Torill sa...

Så artig at det veks enno. Her har eg berre sett isroser...

Anne på Moseplassen sa...

imponert over at rosene er så flotte så sent i sesongen jeg da. Nydelige var de!
Smart med fuglebrettet sånn ved vinduet, jeg lurer ustanselig på om jeg ikke skal montere opp ett sånt jeg også i tilegg til de som henger i trærne.. vips en dag så er det vel skjedd tenker jeg.