søndag 19. oktober 2008

Drivhus igjen, jada

Ja for det er jo ikke helt slutt der ennå - faktisk!


Jeg har ryddet i mye og kastet ut de tomatplantene som ikke bærer frukt lengre, men fortsatt har jeg mange igjen. Vanner litt nå og da og kikker innom litt nå og da. Og disse delikatessene ble plukket inn for helgen - nammi!


Paprikaplantene liker ikke kjølige kvelder for de har ikke blitt røde ennå, men snart....... (trur eg)


Og så har jeg puttet inn litt blomster også som jeg synes er for 'gæli' å sette i kjelleren ennå, men overvintre skal de. Enn så lenge blomstrer de og får en skvett vann når det er tørt.





Jeg tørker også knoller her inne før de blir pakket bort og satt kjølig og mørkt.
Jeg har også fått sortert potter og kastet alt som er sprukkent og ødelagt. Greit for alt som er gjort, sant.

Lurer på hvordan det står til i drivhuset til Paal Christian? Et annet drivhus som er verdt å besøke finner du her. Mye annet koselig i den bloggen altså, men scroll ned om du bare vil se drivhusstoff *hihi*

Ute er det fuktig og ting er i foråtnelse - til hagesneglenes store glede antageligvis. Her er to stk midt i matfatet, snakk om å få det servert!

Men høsten gir også løfte om blomstring til neste år: Bare se Rhododendronens flotte knopper ferdige allerede nå. Vi gleder oss!

5 kommentarer:

Paal Christian sa...

Marita, hva slags overskrift er "Drivhus igjen, jada"? Insinuerer du at folk kan være lei av drivhusblogging? Be dem gå et annet sted! Regner med at vi går inn i en tørkeperiode når det gjelder drivhusposter fremover så jo fler jo bedre nå!

Drivhuset mitt er ganske tomt nå. Endel tomater og cherrytomater er ennå grønne og alle vil nok ikke bli røde heller. Ellers er det en purre og druerankene som står igjen. Ellers har jeg startet inneprosjekter og blogget dem på http://www.bjonnes.net/blog/2008/10/vinterens-groenne-eksperimenter.asp

Tok også opp en liten videosnutt, mest som test, men den viser jo litt fra drivhuset:
http://www.flixwagon.com/watch/945291

Hannes hage sa...

Ikke verst, mitt drivhus har ikke gitt noen godsaker på minst 14 dager. Har ikke vannet heller, så nå er alt dødt. Sesongen for drivhuset er difinitivt over. men rytddingen gjenstår, få ut alt vissent, og gjøre det klart for kos og såing til tidlig høst.
ute i hagen blomstrer det heldigvis enda, og det tenker jeg det gjør hos deg også. Ønsker deg en god uke.

Anonym sa...

Mmmm, hjemmedyrkete tomater er de beste! Drømmer om drivhus en gang, når jeg får stor hage, men først får jeg vel få skikk på den lille flekken jeg har nå.

Anonym sa...

Nå ble jeg inspirert til å planlegge neste år i drivhuset.

Kathrine sa...

Flott det er liv i drivhuset ditt enda!! Og må bare fortelle deg at høstastersen jeg fikk av deg, og som jeg tok inn som bukett for noen dager siden, er helt NYDELIG!! Helt anneledes enn de jeg har fra før, mye mere fylte og vakker i fargen:) En flott overraskelse da vi kom fra hytta i dag:-))Herlig!!

God Søndag!!

ps: Setter du inn en liten ovn i drivhuset nå eller? Hørte om noen som tente lanterner eller andre lys i drivhus for å øke tempen litt de siste dagene i sessongen. Flott med lys i drivhus på høsten og...