tirsdag 7. mai 2013

UKMP nr. 1 - Fosskollen

Tok Postkasse nr. 2 før denne nr. 1, men Kulturkassene henger jo lenge oppe.

Utsikt fra Fosskollen mot Drammensfjorden
 
Flott vårvær i Lier idag også og jeg tok med eldste bikkja på tur idag. Med sine 9 år er hun kjent med at når mor tar på sekk, da er det skogtur og hun er klar som et egg!!


Jeg parkerte bilen ved Lier sykehus og vandret opp Brattbakken mot Lier bygdetun. Tok av til høyre oppi svingen og fulgte blåmerket løype under motorveien og rakt opp til Fosskollen og Bygdeborgen.

Infotavle om bygdeborgen, dessverre bare ruin idag
 
På toppen hang Kulturminnepostkassen og postkassen for Topptur. Jeg skrev meg inn i begge, så klart.

Returen til Lier sykehus' parkeringsplass gikk ned via gamle Lierbakkene og ned Stokkeveien.
4,11 km på litt over en time, en god gåtur!

Kart og distanse/tid jeg har brukt - Registrert med Endomondo-app på tlf. Jeg digger den app'en!

Utsikt ned til Haslumveien (og gamlehuset vårt) og Lierdalen. En vakker bygd jeg bor i!



Et av de gamle bygningene på Lier sykehus som skal rives.
 




Ingen kommentarer: