lørdag 14. juli 2012

Mer blomstring

Jeg løper mellom regnbygene og tar bilder av ting som blomstrer. Jeg må visst være kjapp også for plutselig er blomstringen over før man får sukk for seg.

Revebjelle. Fant ei rot som blomstret i år og jeg fant den nesten for sent, for denne er helt klart på hell. Ut og sanke frø når det tørker opp.


Ballblom. Jeg har kun ei rot, flaks jeg var hjemme for å se den blomstre :)

Duftsjasmin blomstrer heller ikke så veldig lenge og regner ødelegger både blomster og dufter fra dette treet.


Nydelig Klematis. Her er det massevis av blomster i år :)



Fagerfredløs lyser opp mellom alt ugresset som får vokse vilt i regnværet.

Scabiosa, nydelig blå. Disse har jeg funnet viltvoksende i naturen også, bare med større blomsterkrone.



2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Kjempe flott bomstring hos deg! Du er heldig som klarer clematis. Mine bare dør.
Håper vi snart får nyte hagen vår i sol!

Ha en fin sommerdag! klem

Margrethe sa...

Her regner det også, og jeg klipper inn store buketter med blomster. Så kommer det kanskje noen flere når solen titter fram igjen. I alle fall Revebjeller og Fredløs. Ikke fullt så store og flotte, men likevel ...
Håper fineværet finner vegen til oss igjen :-)