tirsdag 10. juli 2012

Gjester man må ned på kne for å se


Noen er greie, andre vil vi ikke ha!

Joda, nå har den fordømte brunsneglen/Iberiasneglen/mordersneglen (forhatt barn med mange navn) også inntatt vår hage. Vi har lenge sett den på andre siden av hovedveien, men tror jeg minsanten den har maktet å  komme over uten å bli påkjørt av biler :(


Men vi har gått til kamp med salt, nemaslug, pølseklype, saltbad, salmiakk og snegledeler, og vi kommer ikke til å gi oss - svineriet skal ikke bo her!

Med øya på stilker

Den vanlige hagesneglen får gå i fred og jeg fant også en hvit skogsnegle i hagen, hvilket er bra, for den spiser Iberiasnegler.

Måtte ha med et koseligere bilde av Prydkorg med en blomsterflue her til slutt.




2 kommentarer:

Unknown sa...

Uff da ,jeg viste ikke at den hvite skogsneglen spise brunsnegle.
Jeg har sluppet de her ennå men jeg tar til meg all lærdom for plutselig er den her også.

Lykke til , Marit.

Vivishagerom sa...

Huff, få disse unna hagen din, så dem ikke ødelegger for deg!

Håper det er du som vinner kampen! Klem