lørdag 12. mai 2012

UKMP nr. 3 og 4

Et strålende vær, man kan ikke sitte inne! Ut på tur med venninne (på 70) og begge hundene, opp til Kraftkollen, hvor postkasse nr. 3 hang, og videre bort til Glassåsen.  Kart fra gulesider.no forteller hvordan vi gikk.

Masta på Kraft

UKMP nr. 3



Nydelig utsikt fra toppen av Glassåsen mot Drammensfjorden i sør og Sylling i nord.







Vi bestemte oss like godt for å finne postkasse nr. 4 i samme slengen og kjørte til Skapertjern (parkeringen) og labbet innover. Det gikk litt tråere med bikkjene nå, men de gikk trøstig i vei, koselig med tur vel.


Skilt forteller oss veien



Ruin fra den tiden det ble utvunnet molybden fra gruvene, siste gang i 1945

Infoplakat på UKMP nr. 4 (klikk på bildet om du vil lese)


Det foregår tynningfiske i Skapertjern. Jeg må innrømme at jeg måtte lese på plakaten for å skjønne hva de mente. Ildsjeler som holder på og jeg håper rusene får være i fred for 'pøbler'.




Båndtvang for ALLE raser, faktisk! Ja, er ikke det en selvfølge da? 
Vi møtte mange turgåere med hund og alle hadde bånd


Hogstfelt. Ikke mye ved i noen av disse trærne, men der de ligger er de ypperlige som fugleboliger :)

Og bikkjene mine tror jeg døde litt etter turen.... 
I allefall later de som de er døde, for de er veeeeeldig stille her. SLITNE, tenker jeg!


Ingen kommentarer: