søndag 13. mai 2012

Flytter jord og planter

En hage er i stadig forandring, også hos oss. Nå hadde jeg sett meg så lei på at det ene bedet hadde sunket sammen, ugress hadde fått gro vilt og stauder hadde blitt borte. Noe måtte gjøres!

Lana er med, men ser mest ut til å lure på når mor er ferdig....

Jeg har spavendt hele bedet, fyllt på mer jord og bygd det opp. Jeg har flyttet planter både inad i bedet og også hentet planter fra 'barne-bedet' (stiklingsbedet)

Jeg har tråkkheller rundt om i bedet.



Jeg er ferdig med all flyttingen og ser nå at jeg må handle inn litt mer stauder, type lave stauder og ha i forkant av bedet.

Og så må jeg være flink til å krafse bort ugress etterhvert som det dukker opp. Ifjor sklei det helt ut, men jeg skylder på været som var! Det var rett og slett ufyselig å oppholde seg ute og rote i søkkvåt jord :(


Takløken plantet jeg oppi denne hule rota for 2 år siden. Nå er den blitt ordentlig flott, synes jeg.



6 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint det ble , det er jo mye jobb men så er det vert det.
Jeg prøver å ta ett bed i ny og ne jeg også ,og som du sier er jo hagen i forandring hele tiden.
Og for ikke å glemme ,,det er moro og kjøpe litt nytt,,Trallala da blir jeg glad.

Så stilig rota med takløk er(lurt).

Ha en fin kveld , Marit.

Mia sa...

Hei, så kul att du visar din fina hage igen. Vad är det som blommar i lila?
Hoppas verkligen inte det blir lika våttnoch kallt iår :)

Vivishagerom sa...

Dette ble veldig flott! Jeg ser at du liker å pynte med drivved, det gjør jeg også. Synes det er så flott!

Stubben med takløk var veldig smart! Kan hende jeg hermer etter deg, når jeg finner meg en stubbe!

4 i Kiellandsgata sa...

Så fint det blir. Jeg må nok spavende det ene bedet her jeg og for det er fullt av skvallerkål. Isj! Den rota med staude i var superfin=) Utrolig god idé=) Fin søndagskveld til deg=) Vibeke

AnneH sa...

Så fint det ble, og for en jobb du har hatt på en dag! Håper ryggen tåler dette da. Det bedet ditt blir nok skikkelig flott utover sommeren!

Huset på landet sa...

Så fint det ble! Det er deilig å få tatt et "røsk" :-)
Ha en fin ny uke.
Line