søndag 4. juli 2010

Barking av bed gir ryddigere inntrykk

Bedet ved innkjørselen vår var slitent og litt gjengrodd av ugress og andre ville vekster, på tide med en forandring!





.
Kantstein hadde jeg fått for lenge siden av en nabo og bark ble innkjøpt fra Lier Planteland; 6 sekker à 80 liter til 300 kr! Kjøpte 12 sekker, det holdt.



.

Og jeg er så fornøyd! Et par-tre timers arbeid og sånn ble det. Rhododendron'en ble først trimmet og klippet og så la jeg stein rundt for å holde duken nede tett inntil så ikke ugresset kommer til. Hosta passer pent inn i barket miljø, synes jeg.

Lengst bort på andre bildet ses denne Duftsjasminen. En fantastisk duft ved terrassen!

3 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Så fint det ble hos deg, ja av og til trengs det noe skikkelige opprydding. Jeg venter også på min Duftskjærsmin, den står langs gjerdet nede mot veien. Der skal den forhåpentligvis, sammen med Rosene spre vidunderlig duft, når jazzfestivalen starter:-)

Mia sa...

Planteland är verkligen en guldgruva vad gäller priser! Billigt och bra, fint någon tar upp konkuransen här ute. Din infart ser flott ut, rent och ryddig och jag är enig, hoyan passar perfekt.
Dina pioner är läckra, tycker mig känna doften helt hit. Jag har inte så många olika men jag jobbar med saken ;) Din sjasmin ser också ståtlig ut, den har lite annorlunda blomsterform än min, undrar om min är en vild sort, finns det ?
Nu får du njuta dina jordgubbar och vin, ha det bra :)

AnneH sa...

Så flott det ble der. Det hjelper med en skikkelig rydding av og til. Min Duftskjærsmin har litt annerledes blomsterblader, de er rundere. Kanskje det er forkjellen på Sjasmin og Skjærsmin?
De reddikene dine var forresten digre. Smaker de godt også?