onsdag 22. april 2009

Våronn

Med nesten 2 mål tomt er det nok å gjøre om våren og utover. I tre dager nå har jeg rakt og samlet rusk og rask fra bed og plen. Tilhengeren er kommet hjem og fylt opp, klar til å bli kjørt til gjenvinningsdepot'et.

Klatrehortensian er kraftig beskjært i år. Den begynte å ta fullstendig overhånd og skygget for bedet rundt.

Jeg kan ikke huske at jeg har plantet disse Krokusene, men hyggelig å se dem likevel.

Og når gammel "moro" forsvinner, kommer nye gleder frem:

Flekkelungeurten blomstrer, små og søte og nesten ikke til å få øye på, men når man luker med nesa nedi bedet - så ser man!
Tulipanene plantet jeg i høst. Dette er nordsiden av drivhuset. Nye bilder kommer når det kommer blomster.
I går sådde jeg Ringblomsterfrø på hver side av drivhuset også.
Et eksempel på "gammel moro"
Drueklaser fra i fjor. Hvorfor de ikke ble plukket, lurer du på? Fordi de var skikkelig SURE!

1 kommentar:

Kathrine sa...

Sure druer ja. Kanskje lage druegelé neste gang?
Flott vårhagen din:) Og klatrehortensiaen blir kraftig ja. Min står ikke ved noen bed, men du som den vokser!
Og små vakre overraskelser i hagen er koselg.
I dag er det ganske kaldt her. Første økt er unnagjort i hagen, måtte på med tykke hansker. Men fint likevel.

Ha en fin vårdag!

:)