tirsdag 3. juni 2008

Iris i gang og litt Akeleier igjen

Jeg har noen vanlige (?) Hageiris. Marie viste frem sine igår og da fikk jeg lyst å vise mine også, hvertfall to av de fargene som blomstrer akkurat nå: Gul og kremfarget. De blå har ikke begynt riktig ennå.


Kathrinehagen viste frem noen nydelige Akeleier hun har. Jeg har vist mine blå tidligere, men må jo vise disse rosa og blålilla utgavene også. Vi er enige om at de er veldig vakre og kan trygt vises frem ofte!
Sarte rosa...
og blålilla - en beskjeden en.
Og jammen fant jeg ikke en rosa tulipan blant høye liljer. Dette er årets siste som fortsatt blomstrer.

4 kommentarer:

Marie sa...

Vakre iris og akeleier! Dei blømer hos meg også.
Eg har vore ute og vatna godt i dag, her er det knusktørt!

Eg var så uheldig å trø over og dette i går. Er hoven og vond og går med ei krykke, eller rettare sagt eg sit stort sett med foten høgt. MÅTTE vatne blomane... Jaja, hadde eg brekt foten måtte eg vel berre latt det visna, hehe.

Ha ein fin kveld og god onsdag :)

Kathrine sa...

Ja der var irisene ja. Vakre! Tror den første er sverdiris om den er høg? Men bladene så så mørke ut?...Den andre har jeg iallefall ikke.
Men kanskje du kunne sende meg noen flere bilder på mail? Det hadde vært flott. Og sier hjertens takk til flere røtter pr.post:D

Ha en fortsatt varm Tirsdagskveld;-)))

Hilsen fra landet sa...

Som det blomstrer hos deg allerede da! Nyter synet. Hos meg er det litt for tidlig enda - bor i H7...

Marie sa...

Eg har tagga deg :)
Stikk innom når du har tid :)