torsdag 26. juni 2008

BLÅtur

Javisst har jeg blå blomster også. Noen er mer lilla enn blå, men hører hjemme i det blå innlegget synes jeg.


Iris. Det dukket opp mange av disse heldigvis. De kom bare mye senere enn de hvite og gule.
Jeg har seriøst masse Iris. Jeg har nå bestemt meg for å flytte på 70% av dem. De skal få forville seg i en tidligere omtalt skråning mot naboen.
Italiaklokke - 'Campanula garganica'
Den vokser inn i Kryptimian.
Lobelia
-
Lavendel - 'Lavandula angustifolia'
.
Prydsvinerot - 'Stachys grandiflora'
.
Stemor i blått og lys lilla
Alle Stemorsplantene jeg satte ned i slutten av april står like fine ennå. Jeg passer alltid på å knipe av alle avblomstrete stilker slik at ikke planten bruker masse energi på å sette frø. Utpå sommeren engang får de lov å leve sitt eget liv og sette frø som jeg sanker inn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mye herlig blått. Ser at din lavendel er lengere framme enn min. Jeg tror jeg må skaffe meg noen Iris...