lørdag 30. april 2011

Ukas Kulturminnepost nr. 1

Vi er i gang igjen i år med å gå Ukas Kulturminnepost i Lier. I fjor tok vi alle 25 posten, Laila og jeg, iår har vi like store ambisjoner og litt høyere: Vi skal også gå Turorientering med 100 poster totalt. Vi skal i allefall gå så mange turer vi klarer og klarer vi å ta 75 poster får vi GULL :)


.

I fjor blogget jeg alle Kulturminnepost-turene i Hobbybloggen min, i år vil jeg bruke denne bloggen til 'dokumentasjonen'.

.


Her er vi to blide damer som gleder oss til å ta fatt på tursesongen, Laila til høyre og meg.

.

Første turen var kort og i nærområdet mitt: Badstuberget ved Helgerudbakken.



Det står alltid en plakat ved hver Postkasse med litt historie fra stedet man besøker. Man kan lære mye om bygda på denne måten.



Jeg tar alltid bilder av litt flor og fauna på turene våre.


Hvitveisen er på sitt flotteste akkurat nå.

Ingen kommentarer: