lørdag 2. april 2011

Kjedelig jobb og såing


På fredag gjorde jeg den kjedelige jobben med drivhus:

Spavending og rydding. Jeg spavendte all jorda i sengene og fylte på snø som også ble spavendt nedi. Siden skal jeg ha på kugjødsel og vanne godt før planter blir satt ned.



Planter ja. Jeg sådde bittelitt. Jeg har ikke kjøpt inn noe særlig med frø iår, bare litt og sådd noen frø fra fjoråret. Får se om det spirer - hvis ikke er ikke det heller noen katastrofe :)

Dette er brettet med spiselig (+ en rad med Burskblomkarse). Jeg har også sått litt sommerblomster i potter.

.


Jeg har ikke satt på varme i drivhuset, men noe spirer jo likevel.




Disse løkene plantet jeg i høst og nå sloss de om å komme først opp, ser det ut som.

2 kommentarer:

Mia sa...

Vänder du ner snö i växthuset, varför? Jag tycker det ser så kul ut med växthus, allt trivs så mycket bättre, och spirar fortare ville jag tro. Hos dig är det nog snart grönt och tulpanerna blommar :)

Mari sa...

Vedder en penge på at frøa dine spirer jeg :) De fleste frø tåler å ligge en stund før såing. Om det er kjedelig å gjøre drivhuset i stand kan så være, men så godt å være klar!! Hurra for våren :D