lørdag 30. mai 2009

Spiselig

Jeg er ikke bekymret for årets 'jordbærsesong' i hagen vår. I tønna har det begynt å knyte seg, på bakken innimellom plantene blomstrer Markjordbær, i pyramiden har jeg hvite jordbær og litt annet.



Denne rosa skjønnheten av et markjordbær fikk jeg av Anne i fjor. Lurer på om disse bærene vil smake anderledes? Den som venter for se..... eeeeh smake!
Pyramiden inneholder hvite jordbær, gressløk og potet. Jeg vet jo at gressløken skulle vært trimmet, men nå klipper jeg den ned og tar gress fra nye skudd. Blomstene på gressløken kan også spises og er nydelig pynt på f.eks potetsalater.
Potetene har begynt å vise seg over bakkenivå. Om det blir så mye under jorda gjenstår å se.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jordbær er jo så godt..men jeg klarte å bli allergisk for et par år siden..usj. lekre jordbærblomster, spennende å høre hvordan bærene smaker:)

anne -moseplassen sa...

hmm, burde gå og plukke mine gressløkblomster, men de er jo så fine der de står, så får heller gressløken bli litt tja... (den står nå uansett i nærheten av der fuglene er så kanskje like greit...)

Anne sa...

Det kommer nok til å smake gode jordbær, hvis du får smakt på dem før fuglene tar dem. Her har de blomstret lenge, og kommer til å fortsette med det til oktober.