tirsdag 29. april 2008

Drivhuset idag

En liten tur i drivhuset igjen for å vise litt av hva som gror:



Basillikum er min favorittkrydderurt så det må jeg ha mye av. Paprikaplantene til høyre har ikke kommet så langt ennå.



Plukksalat og Tomatplanter


Druene våre fikk så rare, hvite korn på blader og stengler og jeg fryktet utøy, men det viser seg at plantene sukrer -pga stress. Aldri vært borti det før, men det forklarer jo hvorfor vi har fått maur i drivhuset. De kravler rundt drueplantene. Jeg liker ikke å ha de der, men de gjør ingen skade så da får de være - foreløpig.


Utenfor drivhuset står en kasse med jord. (sett sideveis har den pyramideform) Oppi står det foreløpig bare en liten Gressløktue og en liten rot med Persille. Ellers rundt i radene hadde jeg tenkt å plante ut Plukksalat og Reddik, så får jeg se hvordan det blir etterhvert. Kanskje jeg planter jordbær oppi der til slutt. Vi elsker jordbær, men det er mye jobb med dem, synes jeg.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det går i drivhuset ditt. Den pyramiden var kjempesmart. Det skal bli artig å se hvordan det vokser der. Hadde det vært hos meg måtte jeg gravd en vollgrav foran mot sneglene ;)

Marie sa...

Her spirer og gror det! Kassen til å dyrke salat og reddik i er skikkeleg flott!

God kveld :)