lørdag 2. juni 2012

Bilde-raid

Litt av hvert av bilder fra hagen den siste uka (eller to tilbake). Det blir ofte litt skippertak med bloggingen, men kamera er jo med alltid i hagen og ellers :)

Vi har gjort om litt i drivhuset. Tok vekk en av de to lange rekkene med bed og lagde litt mer gulv istedet. Nå er det luftig der inne og jeg har fått en trivelig krok å hvile meg i.

Sett fra utsiden. Litt krukker og urner både med og uten blomster.


Årets eksperiment. Mais og melon. Jeg har også tre maisplanter ute, men de har ikke kommet så langt. Squash er også henvist til utendørs vokseliv i sommer.



Epletreet er ferdig blomstret nå i skrivende stund, men flott var det den korte tiden det holdt på!

Allium, artige, vakre.


Duppesoleie.
Denne var borte for meg ifjor, men jeg unnlot å grave etter den, heldigvis, for i år kom den igjen.

Årets første Iris

I sinkbaljen er det foreløpig bare Basilikum og Persille, men det kommer mer etterhvert. Basilikum er forresten veldig var for kaldt vær, så det er egentlig for tidlig dette....


Jeg har fjernet jordbærtønna og satt søylen på plassen istedet. Rundt den har jeg sådd Ringblomster, det burde spire snart :)


En 'villfaren' Valmue ved drivhusveggen. Den får frø seg selv akkurat der den står.


Ny postkasse for oss og naboen. Juhuu, nå er det bare å reise på ferie for her er det plass nok til et par ukers vanlig post. Reklame vil vi ikke ha, så det kommer snart klistremerke på mot det også. (kjøpt på Bauhaus, for den som lurte på det)




2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Så mange flotte bilder fra hagen din. Drivhuset så veldig koselig ut!

Ønsker deg en kjempe fin kveld. Klem

krepsemor sa...

Av og til må en forandre på ting, og supert å få en kosekrok i drivhuset =)
Nydelig Allium og duppesoleie! Det er en måha-plante, men jeg har ikke kommet over den ennå! Vet du hvilken herdighetssone den krever? Lurt med postkasser som rommer mye! Jeg har kjøpt meg postkasse med lås, for da vi hadde konfirmasjon 12.mai, så forsvant det brev med penger som folk hadde lagt i postkassa vår. Veldig kjedelig.....
Ønsker deg god helg!