søndag 10. april 2011

Hagemessen 2011

Vi tok en liten tur på Hagemessen på Lillestrøm idag. Mange flotte utstillere og mye inspirasjon. Man kan ønske seg mye, men ting må også passe inn hos en selv. . Jeg var ikke så opptatt av planter og sånn, men tittet mest etter terrasseløsninger, hagedam/fonteneløsninger og oppbygging av bed.
.
Jeg vil ha, jeg vil ha - er konklusjonen min etter besøket idag:


Fontener er koselig!



Eller trolskt tåkete vann kanskje?



Tråkkheller på plenen, men hvor lenge er de synlige før plenen har vokst over igjen?



Jeg ønsker oss sånn på terrassen. Bare slenge noen puter på og kose seg i skyggen. Led-lys under gjør det kveldskoselig også :) (Dengin Hagedesign. Yvonne Dengin fra Kjærlighetshagen på NRK)


Selvvanningskasser på terrassen er også ryddig. Man kan plante både sommerblomster, stauder og trær. Fikk gode råd av Yvonne.



Jeg kjøpte ikke noe annet enn dette Marihønehuset fra I Gros hage. Har man roser, så har man lus og jeg som ikke sprøyter for lus, fant at denne var super-lur å ha. Den skal plasseres i rosebedet og jeg håper at mange marihøner vil flytte inn og etterhvert meske seg i lusejungelen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei. Hagemessen var spennende, mye fint:-) Hagen din er jo kjempefin, du har mye gode ideer som det er fint å ta med seg til egen hage. Har et tips til deg på hagemøbler, vi har handlet hos www.sommershoppen.no i mange år. De har et bredt utvalg og veldig god personlig service. Iår har de også laget et nettbutikk, den burde du kikke innom. Lykke til med hagen:-)
Hilsen Bente