tirsdag 21. september 2010

HOSTA - Plante for late hagegale

Her er en fin artikkel om Hosta eller Bladlilje som den heter på norsk

Jeg har en del forskjellige arter av Hosta, men er neimen ikke sikker på alle navnene. Om du kan hjelpe er det flott! Skriv i kommetarfeltet nr. og navnet så kan jeg redigere innlegget siden :)
.
Mange av Hostane er så like hverandre at det er neimen ikke lett, nei. Og lappene som fulgte med i pottene er long gone.....

1.



2.



3. Hosta fortunei ’Aureomarginata’



4. Hosta 'Night before Christmas'



5.



6. Hosta'Gold Standard'




7. Hosta sieboldiana ’Elegans’

2 kommentarer:

AnneH sa...

Visste ikke at alle disse var Hosta jeg. Takk for opplysningen.
Her hos meg er Hosta sneglemat, så den ser ikke pen ut utover sensommeren, desverre.

krepsemor sa...

Så mange flotte Hosta du har! jeg kan nok ikke hjelpe deg med navn. Her er dessverre hjorten altfor glad i dem, så de blir gnagd helt ned =(