torsdag 4. mars 2010

ABC i Ord og bilder - X #24

X – UKJENT
.
x-1 til x-54: Har du søkt opp ”x ukjent” på nettet noen gang? Jeg gjorde det i anledning ABC oppgaven nå og hva finner jeg?
.
Jo; X-1 til X-54 er betegnelser på hemmelige ”flydoninger” eid/drevet av NASA. De fleste opplysningene om the aircrafts er Classified. Det var jo ingen overraskelse!
.
X er betegnelsen på ”ukjent” og NASA gjør minst mulig kjent *hehe*


X-44 Manta er litt kul, synes du ikke?
.
Flere X'er kan du finne på ABC bloggen.

14 kommentarer:

Living next to me sa...

her blir spennvidden stor på ukens vrange X. den var kul..

Shannara sa...

Kul post... Att det fanns så många X insåg jag inte...

Petunia sa...

Bra løsning da!! Hva skulle man gjort uten internett på vanskelige oppgaver;)

Maria G sa...

Bra lösning till detta X!
Trevlig helg!

Lotta sa...

Ännu ett fyndigt val
Häftigt!!!!!
Det verkar vara outtömligt detta X för det ser ut att finnas hur mycket som helst på denna kluriga bokstav.
Kramizzzz Snyggt jobbat...Lotta

Mona sa...

Ännu ett uppfinningsrikt bidrag på X! Bra lösning.

Rimkogeren sa...

Flot tolkning - Den appelerer til drengen i mig.

TorAa sa...

Hurra for en kuul løsning.

Jeg brukte sne for å levere min ukjente X

qehenne sa...

Jeg er imponert på hva dere klarer å få frem av en så vanskelig bokstav. Flott!
Ha en riktig god helg!

Mia sa...

tänk vad du får till, X var visst ingen problem :) Flyget ser flott ut det.

Elisabeth Augusta sa...

Disse "classifiede" xene pirrer jo nysgjerrigheten da. Godt jobba!

Henny sa...

Ja, x som den ukendte er jo oplagt, men jeg vidste ikke, at de amerikanske droner også havde x-navne.

Tania sa...

Dette var en kul X!:-)

Lappedamen sa...

Spennende løsning på ukens vanskelige bokstav. Kult fly.