onsdag 6. mai 2009

Stadige overraskelser

Litt vanskelig å finne på nye overskrifter hele tiden, synes jeg, for man vil jo gjerne være beskrivende for innlegg.


Nuvel: en runde i hagen hver dag gir stadig nye, gode opplevelser av farger og overraskelser -ikke minst.


Valmuer i to farger på en(?) rot - går det an? Mulig det er to der, men pussig i alle fall.
.
De gule morellene blomstrer plutselig idag.

Og jeg elsker disse små, søte tulipanene ved fontenen. En liten håndfull, men de skal ikke plukkes, bare nytes der de står.
Og den største overraskelsen: Gave fra Syklubbjentene:
En Hengejasmin - Solanum jasminoides
Den er bare så utrolig vakker og jeg håper jeg klarer å få den til å overvintre.

3 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

har du kjøpt den hengesjasminen i år? Nydelig var den!
Og jeg kjenner igjenn en par av tulipanene :D Jeg har makne, liker også godt de hvite med mange på hver stilk, og den gule glade først har jeg også en av i plenen, (jepp, en..)

God vår til deg, godt å se at det blomstrer og gror :D

Anne sa...

Så det er en tulipan, den første. Så artig fargekombinasjon. Jeg gleder meg veldig til å følge den hengejasminen, ser spennende ut. tror ikke jeg har sett noen sånne.

ASSA sa...

Den første er en Tulipa 'Tarda'
Den hvite du har i hånden er en T. 'Turkestanica' ;)