fredag 19. september 2008

Løk og paprika

Bare minner om at snaaaart må blomsterløkene i jorda. Jeg har gått til innkjøp av et par løker til utebruk (Allium) og Hyasint og Amaryllis til innedriving til jul. Sistnevnte skal plantes i helgen, settes mørkt og kjølig.
Jeg dro med meg litt hagepynt også til halv pris på Plantebørsen
I "koppen" skal jeg plante Amaryllisen. Den krever nemlig litt stødig og tung krukke og da er denne perfekt.
.
Paprika ja. Jeg plantet noen frø i vår og så langt og ikke lengre har de kommet. Herlejemini, så sakte det modnes og disse står faktisk i drivhuset. Små er de også! Ikke noe jeg har lyst til å satse så mye på til neste år nei.
Jeg vil jo helst ha de røde da....
...og gjerne noe større enn denne knoppen her! *grmf*

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jo men plutselig blir de røde! Hos meg gikk det i løpet av en helg. Var bortreist så var de knall røde når jeg kom hjem! Tror de kan modnes avkuttet på kjøkkenbenken også. Litt sånn som tomat.

Elisabeth sa...

Paprika må såes kjempetidlig ja, men plutselig så modnes de bråfort, det er min erfaring også :) Masse lekker løk, må vel snart ta meg en liten innkjøpstur selv ;)

Anonym sa...

Der sa du noe ja.... Takk for påminnelse.