lørdag 26. juli 2008

Hete dager

Vi har virkelig fått sommervær i Norge og vi koser oss. Bikkja vår lider vel mest i varmen, men hun er flink å drikke og flink til å slappe av.
Å legge seg paddeflat på terrassen gir litt kjøling hvertfall.
.
Noen som bryr seg mer om å ha det litt fuktig er froskene. Denne er ganske fersk ut av rumpetrollstadiet.
.
Spurven har sikkert kull nr. 2 eller 3 nå og den 'lille' til høyre er sulten og vil ha mer mat av mamman og pappan sin. Makan til mas.
.
I varmen våkner vepsene etter dvalen. Ikke mine favorittskapninger i hagen, men de har livets rett - hvertfall så lenge de holder seg unna grillmaten min. Vakre farger og tegninger har de i alle fall.
Denne karen var på nektarsanking sammen med biene.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mange flotte dyr ! Den bitte lille frosken var søt , da . Lenge siden jeg har sett slike her (vi kaller dem "myrlapp" )
Fortsatt god helg :)

Josefine (HB)

Marie sa...

Herlege sommarbilde :)
Eg kan styre meg for vepsen da, men fin er han med dei gule stripene sine.

God søndag :)

Anonym sa...

så nydelig litten frosk da!
Her er det ikke flere småfugler igjenn, ikke en spurv engang. Jeg må nok ta mye av skylda for mattilgangen har vel ikke vært så jevn og variert som de kunne ønske akkurat... men men, de kommer nok tilbake til høsten :D