søndag 27. april 2008

Potter og urner

Litt blomster må jeg ha tidlig i potter og urner, spesielt tidlig kanskje for noen av artene, men vi skal ha konfirmasjon her neste helg, så jeg må pynte litt. Blir det kaldt om natta får de lov å komme inn.

Million Bells og rød Pelargonia.
Min bestemor kalte Pelagonia for "Muskat".Undrer på om det navnet fortsatt gjelder eller om det er samme plante? Vet du?
Ranunkler og Stemor.
Ranunkler tåler dårlig kalde netter, så denne står nærme terrassen slik at den er fort gjort å ta inn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg har nok sagt Muskat tidligere, men har vel etterhvert gått over til å kalle dem Pelargonia. Min svigermor sa aldri annet en Muskatblomster.
Mine ranunkler har forresten stått ute ned mot minus 1.Forøvrig så er det koseliger bilder du viser oss.