torsdag 13. mai 2010

Maigleder

Det er mye å glede seg over i mai: Mange fridager, varmere dager (jau, men ikke så mange ennå!) og at det spirer og gror uten at man anstrenger seg så mye.
.



Det har vært kaldt og surt ute og lysten til å grave og spa har ikke helt vært til stede denne uken heller. Jeg har ikke vært helt bra sånn sykdomsmessig, så det begrenser seg hvor mye jeg orker, men sånn er det noen ganger når man er kroniker.


Men det gror da litt som jeg sa.


Småhjerter (Dicentra formosa) ble flyttet til et annet bed ifjor og den har vokst veldig.

Disse små tulipanene står rundt 'fontenen' nede på plenen. Når det er avblomstret kommer gressklipperen ;)
.
Og nå blir det i allefall ikke gjort noe mer i hagen før til pinsen for jeg reiser i natt til Kos for en uke *tuddelu*

3 kommentarer:

AnneH sa...

Da håper jeg du ser en kjempeforandring i hagen din når du kommer tilbake. Nå vil vi ha sol og varme her også, så det kan spire og gro enda mer.
Ha en herlig uke på Kos. Koooos dere!

Mia sa...

Oj, varma utsikter, Kos låter inte dumt :) Småhjärta är en söt liten planta, jag hämtade tillbaka min ifjol från sin gömplats bak komposten, men den växer dårligt. Din tuva ser jättefin ut. God tur :)

Marie sa...

Ja nå spirer og gror det! Herleg! Kunne vore litt varmare da, men skal ikkje klage. Eg fekk gjort masse ute i går, i fint solskin, idag regnar det. Surt er det, men det gjer godt på nyplanta blomar og gjødsela plen.

Håpar at helsa betrar seg slik at du får meir overskot til å vere ute :)

God 17.mai :)