lørdag 20. april 2013

Så kan hagesesongen starte!

Endelig har snøen gått i hagen, stort sett - bare noen små flekker helt nederst i hagen, men ikke til sjenanse.

Det er et slit de første dagene,  man er jo så utrent med "hagegymnastikk" etter en lang vinter. Idag har jeg rakt hele plenen og puttet avfall i sekker. Jeg har fjernet rosebusker (vil ikke ha de lengre!) og spavendt hele bedet ved drivhuset. Der skal det plantes sommerblomster som bla Georginer og Lobelia og kanskje Ringblomster.

I drivhuset har jeg satt ned 3 tomatplanter og jeg har sådd agurk og salat. Etterhvert kommer også reddiker og sukkererter i jorda også, må bare kjøpe frø først. Vurderer en liten runde på Hagesenteret imorgen.


Geranium er stiklinger. De skal få vokse seg tett og frodig i denne potten.
 

 Jeg surret sammen et hjerte av Bjørkekvister, fort gjort. Det får henge på døra til drivhuset så lenge.


Ingen kommentarer: