søndag 26. august 2012

Topptur og UKMP nr. 12

Siste toppen i Lier er tatt. Igår tok jeg turen til Hørtekollen i Sylling. Fantastisk vær og fantastisk utsikt over Lierdalen fra nord til syd.

Hørtekollen ligger på 478 meter




Lier har 7 topper:
Eggekollen, Glassåsen, Storsteinsfjell, Asdøltjern, Gjevlekollen, Fosskollen og Hørtekollen.
Fosskollen gikk jeg på torsdag fra Damtjern

Damtjern med baderampen, tilrettelagt for rullestolbrukere.



Idag har jeg tatt Ukas kulturminnepost-tur igjen, nr.12. Turen gikk fra Årkvisla p-plass til Myresetervollen.


Det er over halveis til Tverken. Flott tur i passe varmt vær.

Hvalsdammen med demningen til venstre. Her er det mange fine badeplasser rundt tjernet.


Det er 2 UKMP jeg ikke har tatt. I tillegg har jeg (vi) 20 poster igjen å ta i O-løypene. Jeg ser fram til mange flere turer i høst :)
 
Tyttebærene er modne mange steder




Ingen kommentarer: