fredag 24. juni 2011

Spiselig

Etterhvert kommer det jo litt spiselig også, men jeg har ikke plantet så mye i drivhuset i år siden vi er opptatt/borte mye av sommeren i år.



Gule squash, smaker godt. Fikk smaken av disse ifjor og bestemte meg for et par ekstra planter i år.


Noen reddiker er allerede høstet og flere er sådd.



Tomater må man ha. I år har jeg bare 5 planter.




Potetene står ute i en kasse. God vekst siden dette bildet ble tatt. Må huske å 'hyppe' i helgen!




Jeg har vært ille plaget med maur i drivhuset fra tidlig vår, men dette maurmiddelet ser ut som har tatt knekken på tuene!


Jeg drysser disse kornene langs kanten i drivhuset, mauren tror det er mat og bringer det inn i tua og tar knekken på hele kolonien. Effektivt!


Har prøvd det med stort hell andre steder i hagen også, i tørrvær.

Ingen kommentarer: