lørdag 12. juni 2010

Dammen uke 23 og litt mer som blomstrer

Ukene flyr og hagen er frodig - Me like!

Valurten er stor og tung i stilkene. Denne må holdes tilbake ellers vil den overta hele bedet til slutt, men jeg liker den. Helt bak ser man Iris - den sprer seg godt også og etter blomstring luker jeg den godt tilbake slik at andre stauder skal få plass.
.
Her er et knippe med blomster som viser seg nå. (om du holder musepekeren over, ser du navnet på dem)




Jeg hadde også blå Iris, men de har nok forsvunnet ut av hagen et sted.

5 kommentarer:

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Koselig rundt hagedammen.
Å så skjønn blomstring hos deg.
Akeleie og iris er en av mine favoritter.
God helg :))

Margrethe sa...

Fint å få en forsmak på det som kommer her hos oss også etter hvert. Det er nok tidligere hos dere enn her. Men det gjør ikke så mye å vente når det er sånne ting man venter på. Misunner deg dammen, men man kan ikke få alt man drømmer om sånn med en gang :-).
Ha en god søndag.

AnneH sa...

Der var det mye flotte blomster. Jeg kjenner igjen en del. ja
Du er så flink til å kunne navnene på blomstene dine. Jeg bruker bloggen din som oppslagsverk av og til. Det er vel egentlig nå i june hagen er som flottest også. Det skjer noe hver dag!

Anne (Moseplassen) sa...

Akkeleiene er i gang her også du :) Herlige små skjønnheter. Ellers har jeg dårlig med forsommerstauder, men skal en tur til foreldrene snart, og der bogner det tenker jeg :)

Du, pst, det er påmelding til frk stemor... ser du deltok første to runder, og vil gjerne minne deg på at det er på gang nå igjen, om du har en liten frøken å delta med :)

Nelly sa...

Det er så flott i hagen hos deg Marita. Må nok ta meg en tur innom en dag for å titte litt. Kan forresten tilby blå iris hvis du savner det.