lørdag 27. mars 2010

Drivhussesongen har startet

Tror jeg. I alle fall har jeg sådd litt idag. Jeg har et minidrivhus inni drivhuset fortsatt og der står det nå en del potter med diverse frø oppi:



  • Tomater, 2 typer
  • Agurk (Asie)
  • Squash (Gold Rush)

  • Blodbeger
  • Blomkarse, slyng

Så noen frø som jeg har sanket selv:

  • Canna, 2 typer
  • Pengetre
  • Ridderspore
  • Rosa Lupiner
  • Japanlykt
  • Kubjelle
  • Ballblom
  • Mirakelblomst

Om alt kommer til å spire blir jo spennende! Jeg klarte i allefall ikke å dy meg da sola skinte og drivhuset lokket. Der inne var det forresten i overkant varm sommer, så jeg måtte kaste jakka!

Inne blomstrer Pelargoniene jeg har hatt på overvintring i stua.

En rød og en hvit

Noen avleggere har jeg også tatt. Jeg liker så godt disse for de minner meg om bestemoren min :)


2 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Krysser fingrene for mange spirer i pottene dine! Det er artig å ha drivhus, og vi er nok priveligerte! Jeg lurer også på om jeg skal overvintre pelargoniumene inne til vinteren.... Ha en fin lørdagskveld!

Mia sa...

Tycker dom ser fina ut, pelargonerna, och sådden, det tyder på att vi är på väg mot sommar, även om man inte helt tror det. Så kul med ett byggeprosjekt, stora träd är ändå bara ivägen..