onsdag 17. september 2008

Septemberhage

Joda, jeg er her, men har vært opptatt med andre ting enn akkurat hagen i det siste. Noen bilder har jeg tatt og blogger litt nå og litt siden.


Japanlykten - 'Physalis alkekengi ' ble kjøpt inn som liten avlegger i vår. Den har vokst en del, men står fortsatt i 'ventebedet' - jeg må se hvor mye den vokser før den flyttes til sitt endelige bosted.
.


Clematis Vitalba er nå snøhvit på veggen. Et nydelig skue!
.


På steinøya blomstrer det for andre gang i år. Blomkarse, Veronika, Praktblåkoll, Sølvarve, Roseklokkebusk, Evigbergknapp og Kryptimian utgjør en fargeglad sammensetning. Penere nå enn tidligere i sommer.
.

Sølvarve og markjordbær blomstrer på nytt i år.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Masse lekre blomster, vi får håpe på ennå mange milde høstdager, og lengre blomstring :)

Hannes hage sa...

Vakkert. Og japansk lykteblomst er så nydelig. Men pass på, når den først trives, så tar den over alle andre stauder. Jeg har luket vekk mye lykteblomster i år, den vil være overalt. ønsker deg en god uke.

heidi sa...

Godt å sjå det fortsatt blomstrer rundt omkring! Stenøya di var kjempefin!

Du har helt rett når det gjelder korsedderkoppen, den er egentlig brun; det var bare jeg som gjorde bildet svart/kvitt fordi motivet ble klarere og bedre da. ;-)